Saturday 21 July 2012

Ramadhan Datang Lagi

                                                                  Assalamualaikum

Ramadhan datang lagi!!! Semua Umat Islam menantikan bulan yang barakah ni. Aku pun macam korang juga. Suka yang teramat sangat bila bulan ni tiba. Ustaz aku kata bulan ni bulan RAHMAT. Bulan segala bulan. Sebab bulan Ramadhan ni bulan yang melatih aku and korang semua untuk bersabar, melatih kita mendisiplinkan diri, menguji kesabaran kita sebagai umat-Nya. Bulan Ramadhan ni juga banyak sangat kelebihan and kebaikkan. 



KEBAIKKAN AND KELEBIHAN RAMADHAN

1. Diampunkan Segala Dosa-Dosa Yang Lalu 
2. Dijauhkan Dari Api Neraka
3. Mendapat 2 Kegembiraan "apabila berbuka, dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya, dia gembira dengan puasanya."
4. Pintu Syurga Dibuka Manakala Pintu Neraka Ditutup 
5. Pahala Berpuasa Berlipat Kali Ganda


Ada banyak lagi kelebihan bulan Ramadhan ni. Ada masa aku tulis lagi apa yang menarik di bulan Ramadhan ni k. Untuk korang semua aku sertakan picture kartun ni. Comey kan?? hehehehe....., Selamat Berpuasa dan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. 

No comments:

Post a Comment