Wednesday 2 January 2013

Doa Lembutkan Hati

Assalamualaikum

Dah lama sangat aku tak update blog ni. Sibuk sangat dengan due date asgmnt. Mana tak nya, dalam masa 1 bulan aku kena siapkan 5 asgmnt. Dah macam full time student yang tak da kerja tetap pula. Dah la aku ni PJJ student je...ada tugasan hakiki sebagai seorang pekerja. 

Alhamdulillah sekarang semuanya dah selesai. Exam pun dah abis. Yahoooooo cuti semester......hehehehehe.....

Hari ni aku nak kongsi dengan korang semua tentang 1 doa yang telah diajar oleh sorang sister ni (http://airis-arissa.blogspot.com). Doa ni boleh melembutkan hati seseorang dan hari ni aku nak sangat kongsi dengan korang semua tentang doa ni. Mana lah tau kan kot-kot korang ada masalah dengan someone dan susah sangat nk lembutkan hati dia, korang boleh lah gunakan doa ni. 

Selain tu juga doa ni dapat membantu ibu bapa yang berhadapan dengan anak yang degil. Sekurang-kurangnya kita usaha...yang selebihnya Tuhan yang tentukan. Betul tak???



اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَن يَشَاء وَهُوَ الْقَوِيُّ العَزِيزُ


Allah Maha Lembut kepada hamba-hamba-Nya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.
                                                                                                                                                                                                  (Surah Al-Syura:19)



Surah al-Ikhlas juga dapat melembutkan hati anak-anak yang degil. Contohnya bila anak tengah tidur, baca surah al-Ikhlas ayat 1-2 then berhenti sekejap dan niat 


Ya Allah, lembutkanlah hati anak ku [sebut nama anak ber binti kan nama ibu] sepertimana Kau lembutkan besi Nabi Daud a.s


Kemudian sambung ayat 3 dan ayat 4. 


Aku harap doa yang aku kongsikan ni dapat bantu korang semua.


AMIN...


No comments:

Post a Comment